Korporátní zaměření
Průmysl 4.0 je o předvídání a vyvolávání změn v business modelech. Na jednu stranu chce německá vláda vzdělávat širokou veřejnost a korporátní sféru ohledně probíhající revoluce, ale zdaleka těžší úkol je určitá změna výrobního prostředí, konkrétně u malých a středně velkých podniků (SME). Tyto podniky jsou ukazatelem národního korporátního prostředí a jsou páteří industriálního úspěchu. Dosud měly malé a střední podniky měly tendenci zaostávat v aplikaci velkých dat a analýz, stav, který je odrazem evropské úrovně. Německý komisař EU pro digitální ekonomiku a společnost nedávno poukázal na skutečnost, že: „14 % evropských malých a středních podniků v současnosti používá internet jako prodejní kanál a 1,7% všech evropských společnosti používá vyspělé digitální nástroje k inovaci produktů a procesů.“
IIC byla uznána pěti velkými společnostmi a její význam potvrzuje členství velkých firem jako ABB, Siemens, Mitsubishi a China Telecom. IIC zaujala i menší podnikatelské subjekty jako Xcaliber Technologies a CyberX. S členskými poplatky, které jsou pro začínající podniky velmi malé, se IIC podařilo vytvořit mix firem od start-upů, přes středně velké až po nadnárodní korporace a výzkumné instituce.
Jak Průmysl 4.0 tak IIC jsou otevřeny podnikům všech velikostí, první ze jmenovaných se týká více malých a středních podniků (SME), kdežto druhý většinou zajímá větší společnosti.
Zdroj: MAPI Foundation