Home (CZ) | PL | SK | DE | EN | RU
Video
Reference
ROI has become an important partner for the successful restructuring of business processes. The special quality of ROI lies in it being a blend of “implementer” and “strategizer", and it works so closely with the shop floor that synergies come about between the big players in the automotive sector and medium-sized companies operating worldwide, like Grohe.
Detlef Spigiel, Member of the Board of Directors, Grohe AG

Papírový Kaizen

Postup „papír - Kaizen" se zakládá na známých metodách genchi genbutsu (sám si udělat obrázek na místě: produkt, proces, realita) a shainin (pozorování a srovnání různých faktorů) z výrobního systému Toyota.

Papír - Kaizen je metoda bodového Kaizenu, kdy se zaměřujeme na optimalizaci činnosti uvnitř dílčího procesu. Do formuláře se zaznamenávají časy bloků činností, u kterých se následně identifikují dílčí kroky. Změřený čas bloku se patřičně rozdělí do jednotlivých dílčích kroků. Dalším krokem je určení druhu činnosti. V LEAN managementu se rozeznávají tři základní druhy činností:

  1. činnosti přidávající hodnotu
  2. činnosti nepřidávající hodnotu, které jsou při procesu nutné (skryté plýtvání)
  3. plýtvání

Na základě rozdělení druhů činností je možné vytvořit diagram zákaznického taktu, ze kterého je možné vypočítat potřebné množství pracovníků.